Blogul ParfumLand

Ce sunt parfumurile de nișă? Care sunt cele mai bune?

Anca
13.07.2022 15:08
Ce sunt parfumurile de nișă? Care sunt cele mai bune?

Parfumurile de nișă sunt parfumuri scumpe, de calitate superioară, pentru producția cărora sunt folosite o serie de procese elaborate. Parfumurile de nișă sunt, de regulă, produse în cantități limitate și nu fac parte dintr-o producție de masă.

Parfumurile de nișă sunt parfumuri ce au o istorie bogată în spate iar secretul acestora este transmis din generație în generație și este foarte bine păstrat.

În rândurile următoare vom discuta pe larg despre parfumurile de nișă dar și despre diferențele dintre parfumurile clasice (comerciale) și parfumurile de nișă, avantajele acestui tip de parfumuri și despre prețul acestora.

Ce sunt mai exact parfumurile de nișă?

Conform definiției din dicționar, cuvântul „nișă” indică anumite servicii, produse sau interese care atrag o categorie restrânsă de oameni.

Parfumurile de nișă sunt parfumuri create în ediții limitate și în cantități mici, au un preț destul de mare iar persistența acestora este mult mai mare decat a parfumurilor de brand. Acestea sunt concepute de companii mai mici, care produc doar parfum (câteodata și alte produse parfumate precum lumânările parfumate) și sunt create de cei mai buni parfumieri. Cele mai apreciate sunt parfumurile franțuzești.

De cele mai multe ori, parfumurile de nișă nu sunt disponibile în parfumeriile obișnuite, unde găsim și parfumurile de brand ci le găsim în magazinele specializate pe parfumurile de nișă.

Succesul parfumurilor de nișă nu a trecut neobservat de brandurile cunoscute de parfumuri și au introdus în parfumerii, linii exclusiviste precum Armani Prive sau Dior Collection Privee pentru a capta atenția clienților. Deși parfumurile de brand exclusiviste sunt parfumuri pe care nu le găsim în toate parfumeriile, totuși, le putem numi parfumuri de nișă?

Parfumurile de nișă sunt cele mai bune?

De obicei, mărcile de nișă mai mici, economisesc bani prin reducerea cheltuielilor în ceea ce privește ambalajele și de cele mai multe ori nu își fac reclamă plătită. Acest lucru le permite sa investească mai mult in calitatea ingredientelor.

Practic, pentru parfumurile de nișă veți plăti doar pentru produsul propriu-zis și mai putin pentru ambalaj sau reclama acestuia. Faptul că parfumurile sunt mai scumpe se datoreaza si faptului că acestea sunt produse în cantități mai mici, crescând costurile de producție și achiziție dar și datorită faptului că se folosesc ingrediente mai scumpe, de mai bună calitate cu note de parfum în combinații unice.

Faptul că parfumurile de nișă sunt create în cantități mici, producătorii trebuie să găsească un număr limitat de clienți și astfel parfumierii pot fi mai creativi. Adevăratele parfumuri de nișă sunt parfumuri originale, ce au combinații de ingrediente unice, un raport calitate/preț excelent și cu ingrediente scumpe.

Care sunt diferențele dintre parfumurile de nișă și cele de brand?

Deși ambele categorii de parfumuri sunt extrem de apreciate de clienți, diferențele dintre aceste două tipuri de parfumuri există iar pentru cunoscători acestea pot fi importante.

Astfel, putem enumera următoarele diferențe dintre cele două tipuri de parfumuri:

  • Pretul

Pretul este una din diferențele sesizate de către client, la prima vedere. Parfumurile de nișă sunt parfumuri scumpe deoarece folosesc ingrediente premium, de o calitate superioară în timp ce parfumurile de brand sunt disponibile la prețuri mai accesibile dar ingredientele acestora nu sunt atât de calitative chiar dacă vorbim despre Armani, Dior sau Chanel.

Un alt aspect care influențează prețul este și cantitatea în care sunt produse aceste parfumuri. Cele de nișă sunt parfumuri produse în cantități mici și astfel sunt mai scumpe decât cele de brand.

  • Magazinele în care le găsim

Locurile în care putem găsi aceste două tipuri de parfumuri sunt diferite. Spre exemplu, parfumurile de nișă sunt disponibile spre vânzare doar în magazinele specializate denumite parfumerii High-End deoarece au distribuție limitată.

În schimb, parfumurile de brand le găsim în toate parfumeriile din mall-uri/online sau alte centre comerciale.

  • Cine le creează

Deși ambele tipuri de parfumuri sunt create de parfumieri cu experiență, celebri, pentru crearea parfumurilor de nișă colaborează parfumieri cu idei unice, creativi și care își pot permite să lucreze cu cele mai scumpe ingrediente.

  • Cantitatea în care se produc

Parfumurile de brand sunt produse în cantități mari pentru că se adresează unui public larg iar scopul lor este să ajungă la cât mai mulți oameni. De asemenea, parfumurile de brand au parte de campanii de publicitate.

Parfumurile de nișă sunt la polul opus deoarece sunt produse în cantități mici, limitate și sunt destinate cunoscătorilor iar reclamele pentru acestea lipsesc.

Datorită faptului că parfumurile de nișă sunt apreciate și căutate de către persoanele care apreciază parfumurile de acest gen și cererea este din ce în ce mai mare, acestea au devenit ținta persoanelor care produc falsuri.

De aceea este indicat să cumpărați parfumurile de nișă doar din parfumeriile High-End pentru a vă asigura că o să cumpărați produse originale și de calitate superioară.

Parfumurile de nișă sunt extrem de persistente deoarece pentru crearea acestora s-au folosit ingrediente premium și o cantitate mai mare de uleiuri parfumate.